Скачать 0.88 Mb.
|
Министерство общего и профессионального образования Свердловской области ГБОУ СПО СО «ЕКАТЕРИНБУРГСКИЙ ЭКОНОМИКО-ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ» УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ КОМПЛЕКС ПО ДИСЦИПЛИНЕ ОГСЭ 03. АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК (Дисциплина общего гуманитарного и социально-экономического цикла) основной профессиональной образовательной программы по специальности 080114 Экономика и бухгалтерский учет ДЛЯ СТУДЕНТОВ ОЧНОЙ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ Екатеринбург, 2014 год Составитель: Бадртдинова Л.М., преподаватели ГБОУ СПО СО «ЕЭТК» под руководством заместителя директора по учебной работе. Учебно-методический комплекс по дисциплине «Английский язык» составлен в соответствии с требованиями к минимуму результатов освоения дисциплины, изложенными в Федеральном государственном стандарте среднего профессионального образования по специальности 080114 Экономика и бухгалтерский учет, утвержденных приказом Министерства образования и науки РФ от «25» января 2010 г. № 75. Учебно-методический комплекс по дисциплине (далее УМК) «Английский язык» входит в Дисциплину общего гуманитарного и социально-экономического цикла и является частью основной профессиональной образовательной программы ГБОУ СПО «ЕЭТК» по специальности 080114 Экономика и бухгалтерский учет, разработанных в соответствии с учебной рабочей программой и ФГОС СПО третьего поколения. СОДЕРЖАНИЕ
Уважаемый студент! Учебно-методический комплекс по дисциплине «Английский язык» создан Вам в помощь для работы на занятиях, при выполнении домашнего задания и подготовки к текущему и итоговому контролю по дисциплине. УМК по дисциплине включает теоретический блок (грамматика), перечень практических занятий, перечень точек рубежного контроля. Приступая к изучению новой учебной дисциплины, Вы должны внимательно изучить список рекомендованной основной и вспомогательной литературы. Из всего массива рекомендованной литературы следует опираться на литературу, указанную как основную. По каждой теме в УМК перечислены план изучения темы, а также информация по каждому вопросу из подлежащих изучению. После изучения теоретического блока приведен перечень практических работ, выполнение которых обязательно. Наличие положительной оценки по практическим работам необходимо для получения дифференцированного зачета по дисциплине, поэтому в случае отсутствия на уроке по уважительной или неуважительной причине Вам потребуется найти время и выполнить пропущенную работу. По итогам изучения дисциплины проводится дифференцированный зачет. В результате освоения дисциплины Вы должны уметь:
В результате освоения дисциплины Вы должны знать:
Внимание! Если в ходе изучения дисциплины у Вас возникают трудности, то Вы всегда можете прийти к преподавателю на дополнительные занятия, которые проводятся согласно графику. Время проведения дополнительных занятий Вы сможете узнать у преподавателя, а также познакомившись с графиком их проведения, размещенном в кабинете преподавателя. В случае если Вы пропустили занятия, Вы также всегда можете прийти на консультацию к преподавателю в часы дополнительных занятий. Образовательный маршрут по дисциплине Таблица 1
Желаем Вам удачи! СОДЕРЖАНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ Раздел № 1 «Вводный курс в деловой английский язык». Тема 1.1. «На фирме». План изучения темы:
Работа с практическим материалом по подтеме «На фирме». Exercise 1. Fill in the table. Remember and write:
Exercise 2. Answer to the following statements: How do you do? Glad to meet you! Good afternoon! Good morning! Goodbye! Hi! How are you getting on? How are you? Would you like a cup of coffee? Thank you very much! Exercise 3. Imagine that you meet the business partner. Introduce yourself and the staff of your company. Use the following statements: Let me introduce myself. I am … . Let me introduce my staff to you. This is … . He (She) is … . I’d like you to meet … . He (She) is … . May I introduce … to you. He (She) is … . Exercise 4. Explore the business card and answer the following questions:
Whose card is this? Who is he? What company is he from? What city is he from? What is his telephone number? What is the address of his company? Exercise 5. Translate into Russian the following sentences and learn them by heart: Let me introduce my staff to you; to have an appointment with smb; to be interested in; if we decide to bye your equipment, he’ll visit your company; to conclude an agreement; to be at smb’s disposal; glad to meet you too; I want you to send the fax; to sign the contract; to come to an agreement; to draw up the contract; to look for smb (smth). Exercise 6. Articles with Geographic Names. Choose the right answer: 1) Los Angeles is in …USA. A) a B) the C)---- 2) I often dream of fishing in the rivers of …..Russian Federation. A) a B) the C) ---- 3)……India will always be the best place in the world. A) a B) the C) ---- 4) ……Australia is famous for kangaroos. A) ---- B) a C) the 5) Who had not heard of …..Mississippi? A) a B) the C) ---- 6) My friend comes from the UK or ….Great Britain. A) the B) ---- C) a 7) The capital of ….Canada is ….Ottawa. A) a B) the C) ---- 8) ……Russia is the largest country in the world. A) the B)a C) ---- 9) Welcome to ….. Greece for summer. A) a B) the C) ---- 10) …..UK is smaller than France. A) a B) the C) ---- Exercise 7. Read and translate the text into Russian: My Work at the Foreign Trade Company Hello, my name is Maxim Sviridov. I work as a manager at the "Star tour" company. It is Russian company which works in the business travel market. Two weeks ago I was sent by the administration of our company to London where I studied the English travel companies, their traditions, their marketing and management. Now my business trip is coming to the end and I want to share my impressions of English business world with you. First of all English businessmen are well known all over the world for their honesty and decency. If an Englishman gives you his word he will keep it in any case. Besides that, nothing can prevent him from refusing the once taken decision. Of course, there are some exclusions, but they are so rare that nobody should put attention on them. During the last two weeks my working day was approximately the same. Early in the morning I took a taxi to my hosts' headquarters, which is situated in the City - the business heart of London. First of all I usually asked Mrs. Lapital - my secretary if there were any letters or cables for me. Then she gave me my correspondence and fresh newspapers and I followed to my office-room. There I studied all documents that had come for my name and wrote a short report about previous business day and then faxed it to my native company in Vladivostok. After that I went to Mr. Forsberg's office-room to get tasks for the new day and ask some questions about their company, its history, traditions, clients, and so on. After that I usually did what Mr. Forsberg told. My usual job was meeting with potential clients, discussing their rest plans and offering the services of Mr. Forsberg's company. I usually met with 10 or 12 people a day. They were representatives of different social groups and communicating with them increased my knowledge of England, Englishmen and their psychology greatly. This business trip was a great chance for me and I hope I used this chance fully. Now I know a lot about Western business world, about travel business and this knowledge will of course help me in my future career. Exercise 8. Fill in the words used in the text: First of all English … are well known for their … and …. I studied all … that had come for my name and wrote a short … about previous business day. My business … is coming to the end. My usual … was meeting with potential clients, discussing their rest plans and offering the … . My clients were … of different social groups. This business … was a great chance for me. Exercise 9. Put the words in the right order: 1) in the classroom, were, his assistant, Mr. Black, and. 2) a lecture, today, on Informatics, have, the students. 3) a good programmer, this, is? 4) we, have, a new computer, shall? 5) technology, company, your, new, provides. Exercise 10. Progressive Trense. Open the brackets, using the correct verb form: 1. The device (to work) when you come. 2. He (to wait for) this letter all day long. 3. The engineer is busy, he (to replace) the broken parts of the engine at this the broken parts of the engine at this moment. moment. 4. Now I (to prepare) for my examination and I have very little time. and I have very little time. 5. The children ( to listen) to the interesting stories the whole evening.6. This student (to write) in his note-book now? 7. Who (to cook) dinner when you came in? 8. What he (to do) when his friends came? 9.We (to listen) to the concert over the radio at 5 oclock yesterday. 10. I (to finish) my report at the meeting at that time yesterday. Раздел № 1 «Вводный курс в деловой английский язык». |
Составитель: Леуцкая Н. А., преподаватели гбоу спо со «еэтк» под руководством заместителя директора по учебной работе | Федеральном государственном стандарте среднего профессионального образования по специальности 101101 Гостиничный сервис, утвержденном... | ||
Дисциплина входит в состав общего гуманитарного и социально-экономического цикла профессиональной подготовки | Дисциплина «Деловой иностранный язык» в неязыковом (технологическом) вузе является общеобразовательной дисциплиной в составе вариативной... | ||
Учебно-методический комплекс составлен в соответствии с требованиями государственного образовательного стандарта высшего профессионального... | При разработке учебно-методического комплекса учебной дисциплины в основу положены | ||
При разработке учебно-методического комплекса учебной дисциплины в основу положены | Учебно-методический комплекс «Иностранный язык» предназначен для студентов 2-го и 3-его курсов биологического отделения факультета... | ||
Учебно-методический комплекс составлен в соответствии с требованиями государственного образовательного стандарта высшего профессионального... | Умкд рассмотрен и переутвержден на заседании кафедры от «20» мая 2010 г протокол №4 |
Поиск Главная страница   Заполнение бланков   Бланки   Договоры   Документы    |