Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил


Скачать 190.39 Kb.
НазваниеРекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил
ТипСамостоятельная работа
Содержание файла:

  1. Рекомендации по - самостоятельной работе над грамматикой

  2. Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил.


Уважаемые студенты!

Примите во внимание следующие рекомендации.

Самостоятельная работа над грамматикой

Формирование речевого грамматического навыка предполагает воспроизведение различных грамматических явлений в ситуациях, типичных для профессиональной коммуникации, и адекватное грамматическое оформление высказываний. Работая над этим:

  • прочтите развернутый теоретический материал по изучаемой теме в учебнике по грамматике английского языка;

  • изучите справочную таблицу в приложении к данному пособию;

  • найдите в тексте урока изучаемую грамматическую структуру;

  • обозначьте имеющиеся грамматические ориентиры;

  • сделайте письменно упражнения;

  • варьируйте содержание предложений в имеющихся моделях, заменяя слова в зависимости от меняющейся ситуации;

  • сопоставьте/противопоставьте изучаемую структуру ранее изученным.

Переход от навыков к умениям обеспечивается посредством активации новых грамматических структур в составе диалогических и монологических высказываний по определенной теме. Включайте освоенный материал в беседы и высказывания по пройденным темам.

Предложенные рекомендации могут помочь найти наиболее эффективные пути освоения иностранного языка. Однако надо помнить, что нет единой инструкции для всех, по которой следует изучать иностранный язык. Только собственный опыт подскажет, какие из рекомендаций являются наиболее полезными.

Работая творчески, проявляя активность, желание, самостоятельность, можно достичь поставленной цели - овладеть иностранным языком в объеме, необходимом для осуществления коммуникации в профессиональной сфере.
ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 1
Упражнение: образуйте существительные от глаголов с помощью суффиксов существительных: -ion , -ation , -sion, -ence, -ness, -ment, -ity. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.

Communicate, discuss, govern, invite, develop, explain, educate, decide, enjoy, organize, improve, employ
Упражнение: образуйте прилагательные от существительных с помощью суффиксов прилагательных: ful, -less, -ous, -y, -ial. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.

Happiness, difference, danger, use, help, speciality, care, noise, industry, ambition
Упражнение: заполните предложения существительными, прилагательными и глаголами. Переведите предложения на русский язык.

Invite, explanation, decision, organization, improved, differences, dangerous, useful, speciality, industrial, ambitions.

При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.


  1. My English__________a lot after I lived in London for a month.

  2. I have two____________in life. I want to be rich, and I want to be famous.

  3. ‘I’m going to work hard from now on.’ ‘That’s a very good_________.'

  4. There are many___________between my two children. They aren’t similar at all.

  5. Thank you for your advice. It was very__________.

  6. The United Nations is an international____________.

  7. I asked the teacher for help, but unfortunately, I didn’t understand his___________.

  8. Motor racing is a very_________sport.

  9. Fish soup is a__________of this area. You must try it.

  10. I’m having a party on Saturday, and I’d like to_____________you.

  11. This is the___________part of my town. There are lots of factories and businesses.


Упражнение: образуйте отрицательные прилагательные и глаголы с помощью отрицательных приставок: -un, -in, -il, -im, -dis. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.

Pack, possible, agree, tidy, fair, like, appear, employed, legal, polite
Упражнение: заполните предложения, взяв прилагательные, и глаголы из упражнения 4. Переведите предложения на русский язык. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.

  1. Don’t go into my bedroom. It’s really___________.

  2. I can’t do maths. For me, it’s an_________subject.

  3. I don’t__________fish. I just prefer_________meat.

  4. It’s very__________to ask someone how much they earn.

  5. When we arrived at the hotel, we__________our suitcases.

  6. I was________for two years. Then I got a job in an office.

  7. ‘I think learning languages is stupid.’ ‘I_________. I think it’s a good idea.’

  8. The thief stole my bag, ran into the crowd and_________. I never saw him again.

  9. Cannabis is an ___________drug in many countries.

  10. You gave her more money than me! That’s_________!



ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 2
Упражнение: заполните таблицу с помощью суффиксов существительных: -tion, -ance, -ence, -ion , -ation , -ition, -sion, -ing, -ness, -ment, -dom, -ity и прилагательных: -able, –ful, -ous, -y, -al, обращая внимание на особые случаи словообразования. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.


Noun

Verb




Adjective

Noun

behaviour

behave




friendly

friend

achievement










music




organize







greed




appear







danger

exploration







wonderful







advise




national







introduce







tradition

invitation










profession




meet




ill




relaxation










value




discuss







truth

refusal







different



feeling







free



gift










culture




bow







responsibility

prayer







necessary




Упражнение: заполните предложения, предложенными прилагательными, существительными и глаголами. Переведите предложения на русский язык. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.

Musical, invite, wonder, discussion, greedy, organization, competition, explore, scientific, dangerous

  1. My family is very_________. My brothers play in a band and my mother is a concert pianist.

  2. I’m having a birthday party this weekend and I’d like to ___________you.

  3. My favourite_____________of the natural world is the Niagara Falls, without a doubt.

  4. One of the most important_________achievements is the discovery of penicillin.

  5. Rock climbing is a______________sport.

  6. When we had a_______________about the film, we realized that nobody had enjoyed it.

  7. Our dog wants to eat all the time - I don’t know why he’s so _____________!

  8. The Red Cross is a medical________________.

  9. Yasmina entered a_____________in a magazine and won a holiday for two.

  10. I’ve never been to Madrid before. Let’s go out and__________________.

Упражнение: образуйте отрицательные прилагательные и глаголы с помощью отрицательных приставок: -un, -in, -il, -im, -dis, -mis. Выделите орфограммы. При необходимости рекомендуется пользоваться любым видом словарей.


  1. happy unhappy




  1. polite

  2. expensive

  3. interesting

  4. correct

  5. attractive

  6. fashionable

  7. intelligent

  8. usual

  9. kind

  10. formal

  11. modest

  12. popular

  13. understand

  14. logical

  15. use

  16. agree

  17. like





Упражнение: Заполните пропуски правильными формами отрицательных прилагательных и глаголов. Переведите предложения на русский язык.

  1. The school bully was very __________ with all of his classmates. (popular)

  2. She’s very sweet and polite,_________her brother who is very rude. (like)

  3. Don’t__________me. I really want to come to your party, but I can’t. (understand)

  4. My husband and I usually get on really well. We only ever have_________about where to go on holiday. (agree)



ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 3
Упражнение: составьте предложения из следующих слов:

Например: 1) I; 2) gave; 3) шу brother; 3) a book; 4) yesterday.

  1. Is, best, she, friend, my.

  2. Learn, different, students, our, subjects.

  3. The, is, Russia, the, in, country, the, largest, world.

  4. In, the, we, city, live, a, flat, in, of, center, the.

  5. Reading, is, my, of, best, son’s, fond, friend.

  6. Computer, better, his, mine, is, than.

  7. Many, have, to, I, want, children.

  8. People, to, Black Sea coast, go, in, people, summer, many.

Упражнение: составьте вопросы: общие, специальные, к подлежащему, разделительные, альтернативные.

1. There is a book on the table. 2. He must work hard today. 3. We are leaving for Moscow next week. 4. We were reading the whole evening. 5. They don’t go to work on Sunday. 6. It is not cold today. 7. Ann has already begun to read a new book. 8. We learn English at school.

Упражнение: переведите безличные предложения, где It в функции подлежащего.

А. 1. Сегодня холодно. 2. Идет снег целый день. 3. Сейчас утро. 4. Было приятно познакомиться с вашим другом. 5. Поздно. Пора спать.

Б. It was early winter morning. 2. It was difficult to remember so many figures. 3. It looks like rain. 4. It wasn't tactful, you should apologize. 5. It was too late for them to continue their talk. Упражнение: времена английского глагола:

А. Раскройте скобки

  1. He (know) several foreign languages.

  2. I (learn) English at school.

  3. Usually the train (leave) at 10 o’clock.

  4. Our grandparents (live) now in Moscow.

  5. He (visit) them regularly last year.

Б. Переведите предложения

1. Я никогда об этом не слышал. 2. Мальчику только четыре года, но он уже научился читать. 3. Вы уже переехали на новую квартиру? 4 Вы сделали много ошибок в диктанте. 5. Вы когда-нибудь видели этого писателя?

Упражнение: переведите предложения с модальными глаголами и их эквивалентами на русский язык.

  1. Who can answer my question?

  2. Nobody could translate this text.

  3. He ought to do this task at once.

  4. Must I attend this meeting? — No, you needn’t.

  5. You should have shown your notes to the teacher.

  6. I asked him, but he wouldn’t listen to me.

  7. They should visit her, she is in the hospital.

  8. Last summer we would often go to the country.


Упражнение: раскройте скобки, обращая внимание на согласование времён в главном и придаточном предложениях.

1. I did not know that you already (to read) this book. 2. He did it better than I (to expect). 3. He said that the bus (to be) here soon. 4. I think it all happened soon after the meeting (to end). 5. They decided that they (to bring) us all the necessary books. 6. He said that he (can) not do it without my help. 7. He asked the students whether they ever (to see) such a book. 8. It was decided that we (to start) our work at eight o’clock.

Упражнение: переведите предложения в страдательном залоге на русский язык.

1. He was much spoken of. 2. New subjects will be studied next term. 3. The text has already been written by them. 4. The text is being translated at the moment. 5. They will have passed their exams by 3 o’clock. 6. Tills book was written by our teacher. 7. The work will have been done when he comes. 8. The letter had been written before we came.

Упражнение: Неличные формы глаголов:

А. Раскройте скобки в предложениях со Сложным дополнением (Complex object):

1. He made me (do) it all over again. 2. Her director made her (learn) the lessons. 3. If you want us (make) the work quickly you should let us (start) at once. 4. Would you like me (read) now? 5. They won’t let us (leave) the classroom till our test has been checked.

Б. Раскройте скобки в предложениях с Герундием (The Gerund):

1. The grass in the garden is very dry, it needs (water). 2. It’s very warm outside. You don’t need (put on) your coat. 3. The house is old, and it wants (repair). 4. Famous people don’t need (introduce) themselves. 5. The carpet is covered with dust, it needs (sweep).

Упражнение: Раскройте скобки в придаточных предложениях условия и времени:

1. He (go) out when the weather (get) warmer. 2. I (wait) for you until you (come) back from school. 3. I’m afraid the train (start) before we (come) to the station. 4. We (go) to the country tomorrow if the weather (to be) fine. 5. We (not pass) the examination next year if we not (work) much harder. 6. If you (not drive) more carefully you (have) an accident. 7. You (be) late if you (not take) a taxi. 8. I (finish) reading this book before I (go) to bed.

ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 4
Упражнение: составьте предложения из следующих слов:

Например: 1) I; 2) gave; 3) my brother. 4) a book; 5) yesterday.

  1. capitol, the, United, Kingdom, London, is, of, the.

  2. brightly, is shining, sun, the.

  3. In, lives, my brother, Moscow.

  4. sounds, that, interesting, very.

  5. i, London, to, am, with, my, sister, today, flying.

  6. You, help, should, him, the, difficult, most, with, sentences.

  7. football, I, in, the, play, garden, Sunday, on.

  8. always, out of the garage, in, the, morning, gets, his, car, he.

Упражнение: составьте вопросы: общие, специальные, к подлежащему, разделительные, альтернативные.

1. You are from Moscow 2. You like to sing 3. The weather is fantastic today. 4 We should work harder. 5. Some of the students in our group speak English very well. 6. Your parents went to St. Petersburg last week. 7. My sister has never tried mangos. 8. I am right.

Упражнение: переведите безличные предложения, где It в функции подлежащего.

А. 1. Здесь так темно, включите, пожалуйста, свет. 2. Пора начинать. 3. Этого будет достаточно. 4. Трудно в это поверить. 5. Очень важно сообщить им новость сегодня. 6. Сейчас начнется дождь, надо торопиться. 7. Зима очень снежная в этом году. Почти каждый день идет снег. 8. Именно он мне сейчас нужен.

Б. 1. It was only yesterday that 1 heard the news. 2. It is his skills that helped him to get this job. 3. It was Fred who answered the bell, not Patrick. 4. It wasn't necessary to go there together. 5. It was windy and cold.

Упражнение: времена английского глагола:

А. Раскройте скобки

  1. As a rule I (go) to my university by bus.

  2. She (work) abroad next year.

  3. She (not like) poems.

  4. Your children usually (ask) many questions.

  5. At present he (work) at school.

Б. Переведите предложения

1. В этом месяце я прочитал две новых книги. 2. Мой приятель уехал в Киев неделю назад и еще не писал мне. 3. Я не видел своего брата за последнее время. 4. Вы читали сегодня в газете статью о нашем новом театре? 5. Вы были когда-нибудь в Лондоне? — Нет, я поеду туда в этом году.

Упражнение: переведите предложения с модальными глаголами и их эквивалентами на русский язык.

  1. Your son can do this work himself.

  2. Would you tell me the way to the station?

  3. Your friend might have informed us.

  4. May I leave for a while? — Yes, you may.

  5. She should be more attentive at the lessons.

  6. You needn’t come so early.

  7. Would you help те?

  8. She had to stay at home.

Упражнение: раскройте скобки, обращая внимание на согласование времён в главном и придаточном предложениях.

1. I told you that I (to leave) for Minsk on the following day. 2. The boy did not know that he already (receive) a good mark. 3. He wanted to know what (to become) of the books. 4. The visitors were told that the secretary Just (to go out) and (to come back) in half an hour. 5. He said we (may) keep the books as long as we (to like). 6. We thought that he not (to be able) to make his work in time and therefore (to offer) to help her. 7. When I came they (to tell) me that he (to leave) half an hour before. 8. It was soon clear to the teacher that the control work (to be) a difficult one.

Упражнение: переведите предложения в страдательном залоге на русский язык.

1. These toys are made in Japan. 2. The conference will be held in May. 3. Rostov was mimed after Dmitry Rostovsky. 4. This work must be done at once. 5. I am often asked at the lessons. 6. This article was being translated when I came. 7. English is spoken in many countries. 8. Pupils are taught at school by the teachers.

Упражнение: Неличные формы глаголов:

А. Раскройте скобки в предложениях со Сложным дополнением (Complex object):

1. He wouldn’t let the children (play) in his study. 2. Please let me (know) the results of your exam as soon as possible. 3. He made us (wait) for two hours. 4. I let him (go) early as he had done his task. 5. I’d like him (enter) the university but I can’t make him (do) it.

Б. Раскройте скобки в предложениях с Герундием (The Gerund):

1. The shoes are very dirty, they need (polish). 2. These shoes have a hole, they want (mend). 3. The table cloth is quite clean, it doesn’t need (wash) yet. 4. The room needed (clean). 5. (learn) foreign languages is very useful.

Упражнение: Раскройте скобки в придаточных предложениях условия и времени:

1. You must (send) us a telegram as soon as you (arrive). 2. We (have) a picnic tomorrow if it (be) a fine day. 3. We (go) out when it (stop) raining. 4. We (not to have) dinner until you (come). 5. I’m sure they (write) to us when they (know) our new address. 6. We (not begin) until you (come). 7. As soon as I (get) free, I (come) to you. 8. If you (help) те, I (do) this work on lime.

ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 5
Упражнение: вставьте артикли: a, an, the где необходимо.

1. ... Germany is ... most developed country in Europe. 2...History and „. Computer Science were ... iny favourite subjects at ... school. 3. I know ... nearest way to ... Bank. 4. „. Economics is one of ... most important disciplines at... University. 5. Usually I get up at... 7 o’clock in ... morning. 6. ...Rostov is situated on ... Don. 7. Will you have ... cup of ... tea? 8.Warsaw is ... capital of Poland.

Упражнение: образуйте множественное число существительных.


  1. a cat,

  2. a forest,

  3. a dollar,

  4. a railroad,

  5. a horse,

  6. a pan,

  7. a girl,

  8. a bench,

  9. a tomato,

  10. a car





Упражнение: перепишите предложения, используя притяжательный падеж существительных.

1. The car of my parents. 2. The room of my friend. 3. The handbags of these women. 4. The flat of my sister is large. 5. The children of my brother are at home. 6. The room of the boys is large. 7. The visit of the doctor. 8. The faces of the women.

Упражнение: переведите предложения, обращая внимание на степени сравнения прилагательных и наречий:


А. 1. This book is not so interesting as that one.

2. The Baltic Sea is not so warm as the Black Sea.

3. The more you read, the more you know.

4. My brother is not as tall as you arc.

5. The earlier you get up, the more you can do.

Б. 1. Лев Толстой — один из самых известных русских писателей в мире.

2.Этот роман интереснее, чем тот.

3.Ваш дом выше нашего? — Нет, он такой же высокий, как и ваш.

4.Это самая прекрасная картина во всей коллекции.

5.Население Российской Федерации больше населения Великобритании.




Упражнение: Местоимения:

А. Переведите предложения на русский язык, передовая правильно перевод местоимений личных в имен. и объект. п., притяжательных, указательных, возвратных и:

  1. I want to talk to him.

  2. Tell them about her.

  3. Will you have dinner with us?

  4. I want to see it for myself.

  5. This is my sister and these are her friends.

Б. Вставьте неопределённые местоимения some or any, somebody or anybody, something or anything.

1. Please come to see us ... day next week. You may come ... day you like. 2. John is an excellent driver. He can drive ... car. 3. I asked him if he has ... money about him, and he said that he really had ... .4. The teacher gave the students ... texts to read and translate, and said that they must be ready to answer ... questions about the texts. 5. I wonder if you have read ... of these stories before. If you have read... of them, I’ll give you ... other stories.

Упражнение: вставьте предлоги.

1. He started going ... school ... the age of five. So now he's been .. school for ten years. He's leaving ... the end of this year. 2. He goes .. his office every day except Sunday. On Sundays he stays ... home and works... the garden. 3. I think 1 left my umbrella ... the bus. I’d better write ... the Lost Property Office. 4. We arrived ... the airport... good time for the plane. 5. Can 1 look up a word ... your dictionary? I left mine ... home. 6. Our train arrived ... York ... 6.30. Paul met us ... the station 7. Have you been ... the theatre recently? - Yes, I saw the Old Vic Iasi night. 8. I'm returning ... France ... the end of this term. - Are you coming back ... England after the holidays?


ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 6
Упражнение: вставьте артикли: a, an, the где необходимо.

1…. We shall go to ... cinema ... together with ... boyfriend (girlfriend). 2. This is ... book. ... book is very interesting. 3. Do you see ... sun in ... sky today? 4. He is ... engineer by ... profession. 5. Is your dress made of ... silk or ... cotton? 6.....Peter’s brother is ... student. He will be a lawyer soon. 7. One of my neighbours is a student of ... faculty of Philosophy. Philosophy is ... very difficult discipline. 8. My mother is ... accountant. I don't want to be ... accountant. I want to be ... manager.

Упражнение: образуйте множественное число существительных.


  1. a telephone,

  2. a box,

  3. a knife,

  4. a fork,

  5. a fox,

  6. a rabbit,

  7. a wife,

  8. a landlady,

  9. an army,

  10. a fly

Упражнение: перепишите предложения, используя притяжательный падеж существительных.

1. The names of my friends. 2. The questions of my brother. 3. The wife of my brother. 4. The table of our teacher. 5 The life of businessmen. 6. The voice of this girl. 7. The new tool of the workers. 8. The letter of President.

Упражнение: переведите предложения, обращая внимание на степени сравнения прилагательных и наречий:


А. 1. Today the wind is as strong as it was yesterday.

2. Your room is as light as mine.

3. John knows Russian as well as English.

4. Mary is not so lazy as her brother.

5. The longer the night is, the shorter the day.


Б. 1. Он выполнил работу быстрее, чем вы.



2. Австралия — одна из наименее населенных стран.

3. Его работа лучше вашей, но работа Анны — самая лучшая.

4.Россия — самая большая страна в мире.

5.Я живу не так далеко от университета, как мой друг.
Упражнение: Местоимения:

А. Переведите предложения на русский язык, передовая правильно перевод местоимений личных в имен. и объект. п., притяжательных, указательных, возвратных и:

Their house is better than ours (our house).

Is this her coat? - Yes, it's hers (her coat).

Can you do it yourself?

My garden is very beautiful.

Look at this girl! Look at that house!

Б. Вставьте неопределённые местоимения some or any, somebody or anybody, something or anything.

1. I asked him if ... of his friends knew French, and he said that he didn’t think ... of them knew it. 2. It is so easy! I am sure ... child can do it. 3. I am afraid we have lost our way. We must ask .... - But there isn’t... in the street. 4. Have you ... questions? If you have ..., please, ask now. Later there won’t be ... time for questions. 5. Where is Mike? I’m afraid ... has happened to him. - Don’t worry. I don’t think ... has happened. Maybe he has gone out of town to visit ... friends.

Упражнение: вставьте предлоги.

1. He isn't living ... home now, but if you write ... his home they'll forward the letter ... his new address. 2. 1 went... bed early but I couldn't get... sleep because the people ... the next room were talking so loudly. 3. There was an accident ... the crossroads ... midnight last night. Two men were taken ... hospital. I believe one of them is still ... hospital. 4. ... the daytime the streets are crowded but ... night they are quite deserted. 5. ... the beginning of a textbook there is a preface, and ... the end there is an index. 6. He's always ... a bad temper ... breakfast time. 7. I saw Tom ... the bus stop this morning bill couldn’t speak ... him because we were standing ... a queue and he was ... the front of it and I was ... the back. 8. Shall I send yours up ... your room, or will you have it... the restaurant?

ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ № 7
Упражнение: ответьте на теоретические вопросы. Приведите примеры.

  1. Особенности фонетического строя (произношения)

  2. Изменения в формах слов в современном английском языке

  3. Определённый и неопределённый артикли

  4. Образование множественного числа существительных

  5. Притяжательный падеж существительных

  6. Степени сравнения прилагательных и наречий

  7. Порядок слов в английском предложении

  8. Основные типы вопросов

  9. Безличные и неопределённо-личные предложения

  10. Неопределённые местоимения и их производные

  11. Местоимения little и few и местоимённые выражения a little и a few

  12. Оборот there is/ are

  13. Правильные и неправильные глаголы

  14. Модальные глаголы и их эквиваленты

  15. Согласование времён в главном и придаточном предложениях

  16. Страдательный залог

  17. Сложное дополнение

  18. Причастие и герундий. Их отличие

  19. Придаточные предложения условия и времени, действие которых относится к будущему






Похожие:

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconМетодические указания к самостоятельной работе студентов по усвоению...
Гордеева Е. Ю. «Professional Lexical Minimum for Customs Students». Методические указания к самостоятельной работе студентов по усвоению...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconРекомендации по самостоятельной работе со словарем самостоятельной работе над лексикой
Повторите английский алфавит. Это поможет находить слова не только по первой букве, но и по всем остальным

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconМетодические рекомендации по самостоятельной работе для студентов неязыкового вуза тольятти 2007
Методические рекомендации предназначены для студентов, обучающихся по экспериментальной программе по английскому языку, в их самостоятельной...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconУчебно-методический комплекс по дисциплине криминалистика
Методические указания по самостоятельной работе: контрольные работы (вопросы и задания), тесты для самоконтроля, рефераты, курсовые...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconМетодические рекомендации по усвоению учебного материала и организации...
Методические рекомендации по усвоению учебного материала и организации самостоятельной работы 36

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconМетодические рекомендации по выполнению внеаудиторной самостоятельной...
В рекомендациях даются базовые требования по организации самостоятельной работы, технология организации, виды самостоятельной работы,...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconМетодические рекомендации по выполнению внеаудиторной самостоятельной...
В рекомендациях даются базовые требования по организации самостоятельной работы, технология организации, виды самостоятельной работы,...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconXvi культурология
Учебное пособие предназначено для практических занятий по культурологии и самостоятельной работы. Успешное выполнение заданий требует...

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил icon«Вознесенский техникум пищевых производств» методические рекомендации...
Развитие творческих способностей и мыслительной деятельности студентов при самостоятельной работе

Рекомендации по самостоятельной работе над грамматикой Контрольные работы на обрабатывание лексического материала и грамматических правил iconРекомендации для самостоятельной работы студентов лечебного факультета
Методические рекомендации предназначены для са­мостоятельной работы студентов лечебного факультета над учебной историей болезни ребёнка....

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:


Все бланки и формы на filling-form.ru




При копировании материала укажите ссылку © 2019
контакты
filling-form.ru

Поиск