Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии»


Скачать 455.31 Kb.
НазваниеУчебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии»
страница1/5
ТипУчебное пособие
  1   2   3   4   5
М.Л. Тарновская, О.О. Чертовских

Английский язык

ADVANCE YOUR DISCUSSION, DEBATING & PRESENTATION SKILLS

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике.

описание: mgimo%20symbol

ФГАОУ ВО «МОСКОВСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ИНСТИТУТ

МЕЖДУНАРОДНЫХ ОТНОШЕНИЙ (УНИВЕРСИТЕТ)

МИД РОССИИ»
Кафедра английского языка № 2

М.Л. Тарновская, О.О. Чертовских

Английский язык

ADVANCE YOUR DISCUSSION, DEBATING & PRESENTATION SKILLS

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике.

Уровень С1-С2

Москва

Издательство «МГИМО-Университет»

2018


UNIT 1

OUR CULTURAL HERITAGE


PART 1
1 Look at the images in the pictures. What different forms of entertainment do they represent? Which forms of entertainment appeal to you most?
http://image.yayimages.com/1600/vector/vector-silhouette-chaplin--14738614.jpghttp://www.eventloglstic.ru/wp-content/uploads/2015/06/punks-e1435058530726.jpghttps://media.istockphoto.com/vectors/bolshoi-theatre-moscow-russia-hand-drawing-vector-id463410579?k=6&m=463410579&s=612x612&w=0&h=8xnlyf_vb4kre3be_l9vvogaa4hoaqjrc8n24bss6be=

https://us.123rf.com/450wm/sergwsq/sergwsq1109/sergwsq110900075/10502482-%d0%a5%d0%b8%d0%bf-%d1%85%d0%be%d0%bf-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d1%84%d1%84%d0%b8%d1%82%d0%b8-%d0%b1%d0%b0%d0%bb%d0%bb%d0%be%d0%bd%d1%87%d0%b8%d0%ba.jpg?ver=6

https://img3.stockfresh.com/files/t/tawng/m/47/3295898_stock-photo-dinosaur-museum.jpghttp://actors9.com/wp-content/uploads/2018/04/peaceful-inspiration-ideas-dance-clipart-black-and-white-classical-5-station.jpg

2 Read the quotation. Expand upon its key message.


Entertainment is something which distracts us from the routine of daily life. It makes us forget our cares and worries; it rests our nerves and minds, though it may incidentally exhaust our bodies. Art, on the other hand, though it may divert us from the normal routine of our existence, causes us to become conscious of that existence.”

Sir Herbert Read (British poet and critic)



3 Discuss the following questions:


  1. What is the primary aim of art?

  2. In what way is art present in our everyday lives and what effect does it have?

  3. Which areas of art are you most interested in? Why?

  4. What is your favourite artist and what is your favourite work?

  5. How important do you think for young people to be aware of the past?

  6. What are the ways to pass information to future generations?




4 LISTENING Sentence Completion

Ссылка на аудио и видеоматериал: https://yadi.sk/d/3eCStybL3ZXPjG

Unit 1. CD 1.1.

You will hear part of a talk on the subject of time capsules. What do you think a time capsule might be?

A For questions 1-10 complete the sentences.
For reasons of security, time capsules are usually 1._____________________. People have been putting things in time capsules for 2.____________________. The main reason for time capsules going missing has been the failure to 3.________________. The exact location of a capsule containing 4._________and _______________ from a popular TV programme is unknown. The capsule is somewhere in an area that used to be a 5.__________________. Dr Thornwell Jacobs was unable to find sufficient information on 6.____________________. His “Crypt of Civilization” is situated in the 7.__________________________ of Hearst Hall. It’s got all sorts of things - newsreels, important 8.__________________________, scientific instruments and over 9.__________________________ pages of material on microfilm. To avoid possible theft Dr Jacobs did not include 10._____________________.
В Find English equivalents for the following words and word-combinations.
……….……….. (сохранить предметы для последующих поколений); ……..……… (потерянный для истории); ……………… (вести аккуратные записи); ….…………… (проводить исследования в области древних цивилизаций); …………….. (нехватка достоверной информации); …………… (тайник); ………..….. (новостные хроники); ………………… (кухонная посуда); ………..……… (благоразумно/разумно).
С You have decided to bury a time capsule, to be opened in 100 years’ time.

Discuss the following questions.
Which items could be included as most representative of our lives today?

Which two items would be of most interest to future generations?

5 VOCABULARY of UNIT 1(1)




  • Study Vocabulary Units and translate the examples into Russian.




posterity (n) |pɒˈstɛrɪti| —

потомство, последующие поколения

This exploit will go down to posterity./ All the items in his archive are preserved for posterity.

pledges (n) |ˈpledʒɪz| —

обещания, обязательства

election pledges/ carry out/ fulfill campaign/election pledges/ give secret pledges/ honour pledges

militate (v) |ˈmɪlɪteɪt| — препятствовать, бороться, сражаться, свидетельствовать против

to militate against the success of the plan/ negotiations/ the defendant|| The bad weather militated against the festivities.

cornerstone (n) |ˈkɔːnəstəʊn| — краеугольный камень

the cornerstone of a philosophical system/ foreign policy || Hard work was the cornerstone of his success.

endorse (v) |ɪnˈdɔːs| — поддерживать, одобрять, подтверждать

to endorse a candidate/an idea/ a resolution/ an advertised article|| I endorse everything that the previous Speaker has said./It is endorsed by public opinion.

connoisseur (n) |ˌkɒnəˈsəː| — знаток (особ. искусства)

art connoisseur/connoisseur of art/ of painting/poetry||

A group of wine connoisseurs tested a bottle of the wine and declared it excellent.

mediocre (adj) |ˌmiːdɪˈəʊkə| — посредственный, заурядный, бездарный

mediocre play/ talent/ grade/ student|| The musical was met with mediocre reviews when it was released.

authentic (adj) |ɔːˈθɛntɪk| — подлинный, аутентичный, достоверный

authenticity (n) |ɔːθɛnˈtɪsɪti| — подлинность, достоверность

an authentic signature/picture/ text/ reproduction of a medieval castle/ account by an eyewitness/ authentic news|| to establish/ prove authenticity

prominence (n) |ˈprɒmɪnəns| — известность, выдающееся положение

prominent (adj) |ˈprɒmɪnənt| — видный, известный, выдающийся

a person of considerable prominence// to gain/ come into prominence|| Great prominence has been given by most newspapers to the President's speech.

a prominent figure/venture capitalist/ to hold a prominent position/ prominent services to the State

renowned (adj) |rɪˈnaʊnd| —прославленный, известный, знаменитый


a renowned portrait painter/ renowned for one's bravery/beauty/skill/ one's inventions/

world-renowned trademark

heritage (n) ['herɪtɪʤ] —

наследство, наследие

cultural/architectural/literary heritage// the importance of preserving the national heritage

state-of-the-art (adj) — новейший, передовой; соответствующий последнему слову техники

state-of-the-art technology/satellite/building/engine/ facility|| Cloning requires specialized technicians as well as state-of-the-art equipment.

trustee (n) |trʌsˈtiː| — член правления, совета; государство, осуществляющее опеку

board of trustees||

He is the president of the school district’s board of trustees.

curator (n) |kjʊ(ə)ˈreɪtə| — управляющий, хранитель

The curator, Sarah Powell, often guides tours, enriching the story with local details.

trove/ treasure trove (n) ['treʒəˌtrəuv] — найденный клад, сокровища

Ms. Green discovered a trove of material and photos while making the documentary./ A treasure trove of ancient stone tools suggests that humans’ path to modernity also wound through India.

to fly in the face of = to be opposed of what most people think is reasonable

противоречить, не соответствовать

His conclusions flew in the face of accepted wisdom./

It flies in the face of what we expect from how government should function.



6 READING 1 A charge on the National cuLture




  • What is the historic role of the museums?

  • Do you think people should have free access to their national heritage?


Complete the text using the words and phrases given.


pledges

charges

to secure

medieval

houses

access

contemporary

connoisseur

curators

trustees

to establish

militate

endorse

acquisition




The British Museum may have to introduce admission (1)……………… for its six million visitors a year because of reductions in its government grant. The museum - which (2) ………………… the Elgin marbles, a magnificent collection of Greco-Roman antiquities, Egyptian sculpture and (3)…………………… art - is one of the few great British institutions to have so far escaped financial purges.

But a report, commissioned by Graham Green, chairman of the museum's (4)………………, suggests that entry charges should be introduced to make up for the shortfall created by a million pound cut in grant. This would fly in the face of (5)……………… made by Dr Robert Anderson, the museum's director that he would never ask visitors to pay. Dr Robert Anderson does not (6)……………… the introduction of admission charges. He compares museums to great reference libraries, surpassing by far subordinate roles such as that of tourist attraction, heritage experience or entertainment centre. Charging changes the relationship between the museum and its public, encouraging these latter roles over the former.

Most of those in the museum world share the distaste. Charges, they say, change the ethos: they make the experience more commercial, (7)……………… against the brief visit, discourage repeat visits. As the National Art Collections Fund sees it, “a full day in a museum to “get your money's worth” is enough to kill off any desire to return — especially for children”.

Sir Denis Mahon, leading British art (8)………………………… earlier this year withdrew a bequest from the Walker Gallery, Liverpool, when it announced charges: “As a collector with something to offer, I am much in favour of a genuine partnership between the private sector and the state, but find it deeply distasteful that the public should be held to ransom for (9)…………………to its own property ”.

The directors of the leading British Museums share the claim that “free admission is the cornerstone of democratic access to our cultural inheritance”. They are convinced that there are useful tools both to keep museums free from admission charges and to provide (10)……………………… with sufficient means to run their art institution.

Membership subscriptions and donations made through the British Museum Friends support the (11)…………………………… of important objects to complement the Museum’s complex and unique collection, as well as growing holdings of (12)…………………… objects held for the benefit of future generations. Members also contribute to the Museum’s active research programme, designed to deepen knowledge and promote understanding of the collection. Since its earliest days the Museum has relied on the generosity of donors and supporters – a public lottery was held (13) …………………… the £20,000 needed to purchase Hans Sloane’s initial collection for the nation.

Charles M. Weisenberg, former public relation director of the Los Angeles Public Library claims that museum admission fees are clearly most hurtful to those least able to afford them. “Think of how the public and the politicians would explode if just the downtown public library were (14)…………………… an admission fee. It is about time we made visiting an art museum as easy as visiting a library.

7 Sum up the problem British museums face and the attitude of the involved people to the problem (up to 150 words).


8 Speaking Points



Speaking Point is the format of expressing a personal opinion in which a speaker takes his stance on a topic providing arguments for and/or against.



  • Look at Appendix 1 and study Speaking Point Strategy.

  • Speak for 2 minutes on one of the following Speaking Points.




  1. Involvement in art helps people develop their personality.

  2. Schools have responsibility for making students aware of their historic and cultural heritage.

  3. Entry charges won't keep people out of our museums.

  4. Such factors as the theme of the exhibition, location, etc. can encourage people to visit museums frequently and secure repeat visits.

  5. The cultural strategy of a government shapes a nation’s mind.

  6. Museums are supposed to vary their practices in getting people interested in visiting them.

  7. Interactive technologies in museums: digital installations and media are enhancing the visitors' experience.

  8. The educational function of art institutions should be given priority over the entertainment.



HOME ASSIGNMENT – Unit 1(2)

  1. Study Vocabulary 1(2) and translate the examples into Russian.

  2. Read the article “Snatched from Northern Climes”, complete all the tasks.

  3. Render the article «Пикассо с Доставкой от Геббельса» into English.






  1   2   3   4   5

Похожие:

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconФакультет международных отношений
Московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconМосковский государственный институт международных отношений мид россии (университет)

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconОбразец оформления титульного листа дипломной работы московский государственный...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconМетодическиерекомендаци и покурс у " организацияитехника международныхрасчетов " Москва, 2008
Московский государственный институт международных отношений (университет) мид РФ

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconФормирование государственности на постъюгославском пространстве: внутренние и внешние факторы
Диссертация выполнена на кафедре сравнительной политологии Федерального государственного образовательного учреждения высшего профессионального...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconМеждународных отношений (университет) мид россии
Доклады и тезисы IV международной научной конференции испанистов 1 – 4 апреля 2010 года, мгимо (Университет) мид россии / Отв редактор...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconМеждународных отношений (университет) мид россии
Доклады и тезисы IV международной научной конференции испанистов 1 – 4 апреля 2010 года, мгимо (Университет) мид россии / Отв редактор...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconУчебное пособие по общественно-политическому переводу Издательство
«Diplomacy and war». Пособие может быть рекомендовано для студентов, обучающихся на факультетах международных отношений и зарубежного...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconУчебное пособие по общественно-политическому переводу Издательство
«Diplomacy and war». Пособие может быть рекомендовано для студентов, обучающихся на факультетах международных отношений и зарубежного...

Учебное пособие по совершенствованию навыков проведения дискуссий и презентаций по общественно-политической и социально-культурной тематике. Фгаоу во «московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии» iconУчебное пособие по английскому языку уровень с1
Учебное пособие по английскому языку. Уровень C1 / [А. А. Тычинский и др.]; под общ ред. А. А. Тычинского. Моск гос ин-т междунар...

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:


Все бланки и формы на filling-form.ru




При копировании материала укажите ссылку © 2019
контакты
filling-form.ru

Поиск