Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке


Скачать 212.5 Kb.
НазваниеВы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке
страница1/2
ТипДокументы
filling-form.ru > Бланки > Документы
  1   2
Раздел 1. Аудирование

В1



Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке A-F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.
Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.





A

Novels are good for improving language skills.

B

Novels make my life more exciting.

C

Novels teach me how to act in certain situations.

D

Novels are a good subject of conversation.

E

F

Novels increase my knowledge of other countries.

Novels allow me to travel through time.




Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение



















Вы услышите интервью с доктором Джоунз. В заданиях A1-A6 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами ответу. Вы услышите запись дважды.



А1



The topic of this programme is


1)

having a healthy lifestyle.

2)

following a healthy diet.

3)

treating diet related diseases.


А2


According to the interviewer, he


1)

sticks to a healthy diet.

2)

is ready to switch to a healthy diet.

3)

is not ready to do with junk food.


А3


Which is NOT a healthy diet tip given by Dr. Jones?


1)

Substitute olive oil for butter.

2)

Reduce the amount of food you eat.

3)

Start with counting calories.


А4


For eating out Dr. Jones suggest that customers should


1)

share one dish between them.

2)

take home some of their meal to eat later.

3)

avoid all kinds of starters.


А5


The Dr. Jones’s general recommendation is


1)

eat more often, but smaller portions.

2)

have no more than tree regular meals.

3)

eat only food that your body wants at the moment.



А6


Dr. Jones believes that having a meal with others is beneficial because


1)

Your friends will help you to stick to your diet.

2)

People who eat alone normally eat more.

3)

Conversation at the table helps you to digest food better.




По окончании выполнения заданий В1 и А1 – А6 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В1, А1 – А6 располагаются в разных частях бланка. В1 расположено в нижней части бланка.
При переносе ответов в задании
В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.



B2


Раздел 2. Чтение



Установите соответствие тем  H текстам 1 – 7. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.




1.

A MAGIC JOURNEY

5.

A FAMILY WEEKEND

2.

FREDOM OF CHOICE

6.

IDEAL FOR BEGINNERS

3.

A TRIP AROUND THE WORLD

7.

AN ALL-INCLUSIVE TRIP

4.

AN UNUSUAL MEANS OF TRANSPORT

8.

ACROSS THE CONTINENT




A.

Everyone knows that cycling is a nice and healthy way to travel. It offers you independence. You don’t depend on timetables. You can go where and when you want. You can stop at a restaurant when you please, stay in the places you like and leave if you get bored. The world is yours.


B.

Learn the basics of rock climbing with Cliffs and Ice. It is a perfect choice for those who decide to take up climbing for the first time. After a week in Cornwall you will learn the main skills necessary to become a competent climber. We will give you an experience that you can use in different climbing areas in the UK.


C.

It is situated close to the Lake District, which is known for picturesque scenery. The ingredients that will help you make an unforgettable winter holiday with your nearest and dearest are: the welcoming fireplaces, delicious food, cosy rooms and different sports facilities. It’s perfect for a weekend trip with children. Take the people you love to our delightful hotel in the country.

D.

A journey through a wild and faraway desert – by camel! This is a wonderful choice for anyone who wants to forget the modern means of travelling. You’ll be on top of a camel and part of a desert caravan. Camel drivers will accompany you, providing good company, as you admire the golden sand and bright blue sky.


E.

If you take a train tour to the lakes, you’ll have nothing to worry about. You will leave London in a comfortable train; travel through the small picturesque towns and into the green hills. There will be no problems with the trip. The price already includes a return ticket, afternoon tea at Linden Hotel, a beautiful lake cruise, a visit to the medieval village and Hill Top, home of a famous English writer.


F.

The Hogwarts Express plays a big part in the adventures of Harry Potter. A trip to the Scottish Highlands can be your chance to sit in the same carriage and dream about your own trip to the mysterious world. The journey goes through some of Scotland’s most splendid scenery. The best part of the journey is when the train crosses the Glenfinnan viaduct, a railway bridge.


G.

Are you ready for Africa? Say yes and take a Safari Holiday. It is a mystery, wonder and …adventure! Our safari experts will take you through Africa from east to west. We offer views of dunes, mountain ranges, untouched beaches and open fields. You will see the amazing wildlife and beautiful nature. Let us make your African safari an experience you will never forget!






1

2

3

4

5

6

7

























B3


Прочитайте текст и заполните пропуски 1 – 5 частями предложений
A – F. Одна из частей в списке А – F – лишняя. Перенесите ответы в таблицу.

hurricane

Hurricanes are the biggest, most dangerous and most destructive storms on Earth. The word ‘hurricane’ comes from ‘Hurican’, 1___________. There are about 10 hurricanes around the world each year 2__________. As hurricanes get close to the land they suck up water from the sea. the winds can make waves as tall as a skyscraper! Hurricanes only break 3__________.

A hurricane, cyclone and typhoon are all the same thing – a swirling storm; 4__________, a cyclone above the Indian Ocean and a typhoon above the Pacific Ocean.

5__________, they are important because they transfer heat and energy from the equator to the poles.

Since 1954 names have been given to hurricanes in alphabetical order, so people don’t get confused when they listen to the weather forecasts.

  • * suck up – поглощать

  • * swirling – вращающийся

A.

and they all start over warm, tropical oceans

B.

though hurricanes begin all of a sudden

C.

who is the Carib god of evil

D.

although hurricanes can cause a lot of damage

E.

when they reach cold water or land

F.

but a hurricane occurs above the North Atlantic Ocean

1

2

3

4

5
















Прочитайте текст и выполните задания А8 – А14, обводя цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую номеру выбранного вами варианта ответа.





Scientists have noticed that the weather is getting worse and worse and the so-called extreme weather events are becoming more and more frequent. the explanation is short: the reason is global warming.

What is global warming? “Greenhouse effect” is a natural feature of our atmosphere without which the life on our planet would be impossible. Certain atmospheric gases work as a kind of a blanket, keeping the Earth warm. The amount of these ‘greenhouse’ gases used to be more or less the same for centuries. But the industrial revolution broke this balance. The amounts of CO and other gases have increased by 30%.

Climate experts predict that by 2050 the global average temperature will rise by 2-3 degrees. What would happen then? Northern regions will be wetter and warmer, southern regions will be drier and hotter. Snow will melt in the Alps and other mountains and the water will cause floods. Sea levels will rise and lots of areas will disappear under the water. So will some species of animals and plants.

What shall we do? We can’t just sit and wait. People should use clean energy, such as wind, solar and wave power. If we recycle cans and paper, take public transport and switch off unused lights at home, we’ll reduce the threat of global climate change.


A8


What kind of weather conditions changes have the scientists noticed recently?


1)

No changes

2)

Little changes

3)

Unimportant changes

4)

Extreme changes


A9


What works as a kind of a blanket keeping the Earth warm?


1)

The sun

2)

Greenhouses

3)

Atmospheric gases

4)

Clouds


A10


When will the global average temperature rise by several degrees?


1)

By 2050

2)

By 2015

3)

By 2005

4)

By 2025



What will cause floods?



A11


1)

Rivers and lakes

2)

Seas and oceans

3)

Rains and hurricanes

4)

Snow-melting in the mountains



A12


What energy should people use to prevent the global warming?


1)

Energy of cars

2)

All kinds of clean energy

3)

Energy of water

4)

Energy of sun


What is a natural feature of or atmosphere?



A13


1)

Atmospheric gases

2)

Greenhouse effect

3)

CO and other gases

4)

A blanket


A14



Why will some species of animals and plants disappear?

1)

Because of the greenhouse effect

2)

Because of the floods

3)

Because of the global warming

4)

Because of us




По окончании выполнения заданий В2, В3 и А8  А14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В2  В3, А8  А14 располагаются в разных частях бланка.


Раздел 3. Грамматика и лексика


Прочитайте приведённые ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами после номеров B4 – B10 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы B4 – B10.



B4


My mother was such an _______person, always, busy in a hurry.

ENERGY




B5



I made a stupid _________ and so things didn’t turn out as planned.

CALCULATE



B6



I’d like to do it________ this time. I hope you don’t mind.

DIFFERENT




B7



If you ate more _______ food, you wouldn’t have all these problems with your skin.

HEALTH




B8




I want to be an important ________ when I grow up.

SCIENCE




B9




He’s ________ at mending things. I’ll just have to do it myself.

USE




B10



It is almost impossible to actually measure_________.

INTELLIGENT




Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами после номеров B11 – B16 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы B11 – B16.


The word ‘google’ has many issues.


B11



It is an adjective, __________ to describe very large numbers. It is also a proper noun. “Google” is the name of a popular Internet search engine.

USE


B12



It is also _____ a new meaning. The writers of a new edition of a dictionary have listed ‘google’ as a verb.

HAVE


B13



It ________ to search the Internet. This makes terms like “google me” part of the English language. If you want to know more

MEAN



B14



about volcanoes you ______ it. ‘Google’ is now an official part of the English language. The dictionary’s editors say that this


GOOGLE


B15



just means that the public _______ the term.


ADOPT


B16



“Google” is one of 100 new words that __ in the new dictionary. Many other words are based on technology.

“Mouse potato” is someone who spends a lot of time in front of a computer. “Ringtone” is the sound of a cell phone ringing. Many new technology words have become common.

INCLUDE




Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами А22 – А28. Эти номера соответствуют заданиям А22 – А28, в которых представлены возможные варианты ответов. Обведите номер выбранного вами варианта ответа.

One of the A15 ______programs on television in Britain is called “That’s Life”. The main job is to draw attention to ways in which the public may be cheated by companies. The program is so popular that millions of people watch it every Sunday night. and the team running it gets 2.000 letters A16 ______ week from people complaining about ___ A17 bad products and tricks used by salesmen to make people A18 ______ things they don’t really want. For example, salesmen often A19 ______ to pay for the improvements to their houses, A20 ______means that if improvements are badly carried out, the owner still cannot A21 ______. Since the program began, such techniques have suddenly stopped.


A15



1)

more popular

2)

most popular

3)

popularer

4)

popularest


A16



1)

by

2)

in

3)

the

4)

a


A17



1)

such things like

2)

Such things as

3)

the things such as

4)

the things as


A18



1)

buy

2)

to buy

3)

buying

4)

that they buy


A19



1)

lend people money

2)

borrow people money

3)

lend the people money

4)

borrow money to people


A20



1)

what

2)

that

3)

which

4)

it


A21



1)

to avoid to pay

2)

to avoid paying

3)

avoid to pay

4)

avoid paying

По окончании выполнения заданий В4 – В16, А15 – А21 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В4 – В16, А15  А21 располагаются в разных частях бланка. При переносе ответов в заданиях В4 – В16 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.


Раздел 4. Письмо

Для ответов на задания С1, С2 используйте Бланк ответов № 2.

При выполнении заданий С1 и С2 особое внимание обратите на то, что ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным в Бланке ответов № 2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом.

При заполнении Бланка ответов № 2 вы указываете сначала номер задания С1, С2, а потом пишете свой ответ.

Если одной стороны Бланка недостаточно, вы можете использовать другую сторону Бланка.


Write a short story of 100-120 words. The story must end with these words: …and then I woke up and realized that the whole thing had been a dream.


C1


Use these questions to help you write your story.
Background

  • Where were you?

  • Were you with anyone?

  • What were you doing?

  • When did it happen?

Main event

  • What happened?

  • Howdid you feel?

  • What did you do next?

How did you feel afterwards?
You have 30 minutes to do this task.


C2



You have received a letter from your English-speaking pen-friend Pamela who writes:

...I don't think it’s fair to make children do household chores because we're too busy at school. Do you help your Mum about the house? What kind of things do you have to do? Do you have enough time to do chores?


Write a letter to Pamela.

In your letter answer her 3 questions.

Write 80 - 100 words. Remember the rules of letter writing.

You have 30 minutes to do this task.
Раздел 5. Говорение


Вы получите карточку, на которой представлены два задания для устного ответа: С3 – тематическое монологическое высказывание,
С4 – диалог с целью обмена оценочной информацией. Окончание выполнения каждого задания определяет экзаменатор. Во время проведения этой части экзамена идет постоянная запись на аудиокассету.



Задания для экзаменуемого


C3
STUDENT CARD

Task 1

Give a talk about the Internet.

Remember to say:


  • why the Internet is important in modern society

  • what you use the Internet for

  • whether the Internet can be harmful for users, why


You have to talk for 1.5 – 2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then he/she will ask you some questions.

C4



STUDENT CARD

Task 2

You and your sister/brother are choosing a birthday present for your father. There are three options to choose from.

You have to decide on one of them:

  • a camera;

  • new stamps for his collection;

  • tickets for the important football match.


You begin the conversation. The teacher will do the role of your sister/brother.
Remember to:

  • be active and polite;

  • come up with ideas;

  • give reasons;

  • agree or disagree with your sister/brother;

  • invite your sister/brother to come up with suggestions;

  • find out your sister/brother's attitudes and take them into account;

  • come to an agreement.



Карточка экзаменатора-собеседника задания C3
Warm up


  1. What’s your favourite season? Why do you like it?


INTERLOCUTOR CARD
Task 1 (2.5 – 3 min)
Let the student talk for 1.5 – 2 minutes.

Ask only those questions which the student has not covered while giving a talk.
1. Why is the Internet important in modern society?

2. What do you use the Internet for?

3. Can the Internet be harmful for users, why?

All of these ideas must be covered.

Finally, you must ask each student the following question:

  1. How much time a day do you spend browsing the Internet?

  2. How can the Internet help you to improve your English?


SKILLS TO BE TESTED
The student is expected to demonstrate her/his ability to:


  • speak at length elaborating on the topic;

  • produce coherent utterances;

  • give reasons;

  • use accurate grammar structures and a good range of vocabulary

  • appropriate to the context and function.



Карточка экзаменатора-собеседника задания C4
INTERLOCUTOR CARD
Task 2 (2 - 3 minutes.)

You and your sister/brother are choosing a birthday present for your father.

There are three options to choose from. You have to decide on one of them.

Start the conversation.

Your opinion on the ideas produced.

Questions

Your arguments

Attitude

Advice

What do you think what present to choose?

What about a new camera?

Will he like a new stamp for his collection?

Tickets for the football match are unusual?

Aren’t they?

Explain interests and hobbies of the father and how necessary the present is.

Consider the price of the present.

Consider father’s hobbies and interests.


To finish the conversation say: “OK. We could agree on our choice”.

SKILLS TO BE TESTED:
The student is expected to demonstrate her/his ability to

  • elicit the needed information by asking questions

  • maintain and conclude the conversations

  • be active and polite

  • make decisions


Приложение 1.

  1   2

Похожие:

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 5 и утверждениями, данными в списке а – F. Используйте каждую...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями^ данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке icon1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a f и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconАудирование вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке iconАудирование Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:


Все бланки и формы на filling-form.ru




При копировании материала укажите ссылку © 2019
контакты
filling-form.ru

Поиск