Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж


Скачать 141.17 Kb.
НазваниеВы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж
страница1/3
ТипДокументы
filling-form.ru > Бланки > Документы
  1   2   3
Ответы к заданиям из Сборника контрольных заданий

Четверть I.

Раздел 1.

Текст для аудирования 1

Ж: Первая четверть. Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов.

Ж: Раздел 1 стр. 10 Задание 1. Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть тридцать секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

(пауза 30 секунд)

W: Now we are ready to start.

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 1.

M: I will never stop reading books because reading a new book is always a good idea! But I don’t like going to the local library. Why not read a book using a computer? I like it, though my parents think that I could spoil my eyes. But, on the Internet I can get any book of any genre. An electronic book would save a lot of space in my school bag, which is always packed with text books. Also, I might be able to take an electronic book on long trips. I think that a lot of people will want the electronic book more because it is fashionable and is easy to carry. But paper books will still be popular, because the technology may be just too expensive.

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 2.

W: I love to read and some of the best books I’ve read were recommended by my mother. She gave me some adventure books and I liked them a lot. They are my favourite books now! And I like books about fantasy worlds, like Harry Potter; they are wonderful, and because they let you escape from the real world and all its problems. I think some books about real life problems are good, because it is comforting to read about people going through the same problems as you are. But I hate novels with happy endings they are extremely boring. Reality doesn't always have a happy end and if you're writing about real-life, you should make your books as real as possible. If books were all happy, then kids would never know the real world, and get a big shock.

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 3.

M: I read widely, and nearly every day. But I don’t ask my parents to go to the bookshop to buy new books very often. I want to have only books that I would like to re-read. How can I know if I have not read it? So every fortnight, I go to the local library and every fortnight I am given a book to read. It’s great to go to the library where you can discuss books that you like or hate. Sometimes most of my friends read the same book, but mostly we read different books and then tell each other about them. And from time to time we meet famous authors at the library. We ask them questions, talk to them about what inspires them and get their autographs. It's a nice experience because hardly anyone else can hardly meet them. It’s really great!

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 4.

W: I really enjoy reading, but many people I know don't. I think children should tell teachers about their reading interests. The teachers could recommend books which they think would suit their pupils’ interests. The teacher could then encourage the pupil to read this or that book. I know choosing a book is difficult but the teacher can help. More than that, I think schools should introduce more free reading time. I’m sure schools should encourage pupils to read regularly and should show the importance of reading, so that their pupils understand how reading can improve their writing skills. When you read, you're in a different world; you get a wider vocabulary and your English is better.

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 5.

M: I am a person who likes reading a lot, who thinks that by reading a book you can learn a lot of things. I am a pretty fast reader and love all types of books! I take about ten books on holiday and read them all the way through. I read seven books a week - one a day! Books are everywhere in my room. My room is a mini-library. I spend two or three hours a day reading and I just can't stop once I've started. My parents adore reading, too; that’s why they started a bookshop. It plays a great role in the life of our family. We can choose any book in the family’s bookshop. The bookshop is my family business, and reading is my family’s favourite pastime. We all love acting out and re-telling stories! Sometimes we stage short plays based on our favourite books.
W Now you have 30 seconds to complete the task.

(пауза 30 секунд)

W Now you will hear the texts again.

(Текст звучит еще раз)

W This is the end of the task. You now have 15 seconds to check your answers.

(пауза 15 секунд)

ключи:


Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

B.

C.

A.

E.

D.

Текст для аудирования 2
Ж: Раздел 1 стр. 11 Задание 2. Вы услышите беседу о классической музыке. Определите, какие из приведённых утверждений 1–4 соответствуют содержанию текста (A - True), какие не соответствуют (B – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (CNot stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

(пауза 30 секунд)

W: Now we are ready to start.

(пауза 3 секунды)

W: You know Jack; I like going to the classical music concerts. I want to know and understand the classical music created by contemporary composers. But in fact the 'playlists' for concerts is very historic in nature. Much of the classical music was written two and three centuries ago. Where is our NEW classical music? On new instruments? Don’t you think that it’s strange to still be playing on violins when new instruments could be invented?

M: But new classical music is composed and performed all the time. There's no need to start inventing new instruments, because there are many musical possibilities on the instruments that we already have.

W: But where is the music for the new people with a new sounding?

M: It’s everywhere!

W: Do you think it can influence anyone?

M: I’m sure it can! Once I heard a famous musician playing Chopin on the radio. He opened my eyes and ears to the appreciation of classical music. People need to listen to it more and more to love and understand it. Studying classical music is very important.

W: Yes, studying is important. But I think much more depends on the mood. I remember hearing Indian classical violin music by L. Subramaniam. It was called Don't Leave Me and listening to it I always felt I was going to cry without knowing why. Some years later I had an opportunity to meet that Indian composer and asked him about it. He said it was written for his mother when he found out she had a terrible disease and would die soon. I was sorry for his mother but I found it absolutely wonderful that he was able to show his feeling of loss through music.

M: How interesting! I've never been able to explain how classical music can touch the soul!

W Now you have 30 seconds to complete the task.

(пауза 30 секунд)

W Now you will hear the texts again.

(Текст звучит еще раз)

W This is the end of the task. You now have 15 seconds to check your answers.

(пауза 15 секунд)

W: This is the end of the Listening Test.

ключи:

1. True 2. True 3. Not stated 4. False 5. False
Раздел 2.

ключи:


Текст

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

C.

E.

A.

F.

D.


1. True 2. False 3. True 4. True 5. False 6. False 7. Not stated 8. True
Раздел 3.

ключи:

1. started/was started 2. saw 3. has become 4. knows 5. has been held 6. took place 7. taking part 8. is shown 9. will have 10. have never taken part 11. will compete/are going to compete 12. pianist 13. competition 14. musicians 15. composer 16. childhood 17. conductors 18. novelist 19. imagination 20. powerful 21. successful 22. inventive 23. writers
Четверть II.

Раздел 1.

Текст для аудирования 1

Ж: Вторая четверть. Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов.
Ж: Раздел 1 стр. 19 Задание 1. Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть тридцать секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

(пауза 30 секунд)

W: Now we are ready to start.

(пауза 3 секунды)

W: Speaker 1.

M: I like watching Newsround as well as BBC news, because you can learn things from one that you can't learn from the other! I find the BBC news to be the most reliable; I don't watch it very much though because I find it all too depressing. Sometimes I read The First newspaper. I think that it is quite accurate. Sometimes I look at my dad's newspapers, too. I also listen to BBC Radio 4 and 5. They seem to be the quickest people with news reports. I am interested in news so much that I watch the reports coming up on the Internet, too. Besides, news goes round just through talking!

(пауза 3 секунды)
W: Speaker 2:

W: I like reading news online because you can choose what you want to read. But, as far as I know, Google limits free news online. They say that if you use Google to find your news or celebrity gossip or other stories, you may have to pay to go onto some of its news websites. If you click on more than five articles a day now, you may be asked to pay. More and more newspapers could start taking money from people who want to read articles on their websites. But news providers like Newsround and the rest of the BBC will keep their news free.

(пауза 3 секунды)
W: Speaker 3:

M: For me, the Internet is becoming the universal medium of getting information. But there is an opinion that by using the Internet we are slowly losing the ability to read long texts. Because I’ve been spending a lot of time online searching for information, I know for sure that the Internet is also influencing us in other ways. The way we write online, the words we use are becoming more and more a part of our off-line lives. I, for one, make more grammatical errors and I’m not the only one! I’m sure that we must thank the Internet for that. The Internet really is changing the way we process information. Is it making us stupid? Not necessarily, but I don’t like it all the same.

(пауза 3 секунды)
W: Speaker 4:

W: For many, TV is the best way of getting information and the most reliable medium to get our news from. For me television means much more: most of my education comes through educational TV programmes - documentaries, programmes about literature, art and history, intellectual games, natural science programs … For example, when we have a biology course our teacher always shows us some TV programmes to complement the text book. I think it would be a good idea for other teachers to use some TV programmes for educational purposes.

(пауза 3 секунды)
W: Speaker 5:

M: A lot of my friends like surfing the net. They go on different web sites. Because my mum and dad watch everything I do, the only site I am allowed to go on is MSN. I think it's OK, because MSN is a social networking site and you can only talk to people you know. All my friends also love to go on YouTube where they watch funny videos, comedy sketches or music clips. My parents say that YouTube is not as safe as MNS or the CBBC Newsround that is why I’m allowed to go on YouTube only if I have missed a good programme on TV or if I want to watch it again.

W Now you have 30 seconds to complete the task.

(пауза 30 секунд)
W Now you will hear the texts again.

(Текст звучит еще раз)
W This is the end of the task. You now have 15 seconds to check your answers.

(пауза 15 секунд)

Ключи:

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

С

A

B

D

F


Текст для аудирования 2
Ж: Раздел 1 стр. 20 Задание 2. Вы услышите беседу Стивена и Лоры, обсуждающих возможности школьной газеты. Определите, какие из приведённых утверждений 1–7 соответствуют содержанию текста (A - True), какие не соответствуют (B – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (CNot stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

(пауза 30 секунд)

W: Now we are ready to start.

(пауза 3 секунды)
M: I know that a lot of people working in media jobs who started out by writing for school newspapers. Because I’m going to be a journalist, I’ve decided to start a school newspaper. What do you think about that?

W: I think it will be a good experience for you. Making a newspaper is a great way of learning how a story is put together.

M: Yes, it is. I also think that having a newspaper can also make my school a better place. Through a newspaper, people can learn about what's going on and it is easier to organize clubs and events.

W: Quite so.

M: What do you usually put in the paper?

W: We usually include local news, anything that affects people in my school. Clubs and activities for everyone to hear about all the things they could do. School trips; we ask those who went on the trip to write about what happened. Sometimes we write about our local celebrities, reviews about the latest films ….

M: What jobs are there in your newspaper?

W: We have a big team, and people do different kinds of jobs. I’m an editor. The editor is the boss of the paper. I decide what sort of stories it should cover and let the team know who is doing what. We have two sub editors who check the stories and make any changes they think will make the story better. We also have a cartoonist and a photographer. Cartoons and photos are great for attracting readers to our stories.

M: Do you have someone who writes about sports?

W: Sure. We have a sports writer, Donovan. He is a big sports fan and is into lots of different sports.

M: Your newspaper looks really cool.

W: Yes, it really does thanks to our designer, Peter Walker. His design skills make the pages look really interesting.

M: And the last question: is your paper expensive?

W: No, it’s free. We put it on the Internet instead of printing and photocopying it.

M: How clever of you!

W: Now you have 30 seconds to complete the task.
(пауза 30 секунд)
W: Now you will hear the text again.

(Текст звучит еще раз)
W: This is the end of the task. You now have 15 seconds to check your answers.

(пауза 15 секунд)

W: This is the end of the Listening Test.
Ключи:

1- True; 2- Not stated; 3- False; 4- False; 5 – True; 6 – False; 7- Not stated;

  1   2   3

Похожие:

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconАудирование Во время выполнения теста по аудированию перед каждым...
По окончании выполнения всех заданий по аудированию (В1, А1 — А4) перенесите свои ответы в бланк ответов

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconПауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также
...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconТест в форме гиа для 9 класса. Раздел (задания по аудированию)
По окончании выполнения всех заданий по аудированию (B1, B2, A1 – A6) перенесите свои ответы в бланк ответов

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconФорма заданий тест билета тест с закрытым заданием: выделить один...
Форма заданий тест билета – тест с закрытым заданием: выделить один или несколько правильных вариантов из приведенных в тест-билете...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconТексты для аудирования
После первого и второго прослушивания у Вас будет время для выполнения и проверки заданий. Все паузы включены в аудиозапись. Остановка...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconИнструкция по направлению обращений посредством почтовой связи
После составления Вами текста обращения, поставьте на заявлении дату, подпишите его и снимите с него копию (копия заявления должна...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconПравил а
ЭМ), которые состоят из контрольных измерительных материалов (далее – ким) и бланков егэ: бланков регистрации, бланков ответов №1,...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconПравил а
Егэ: бланков регистрации, бланков ответов №1, предназначенных для внесения кратких ответов, бланков ответов №2 (лист 1 и лист 2),...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж iconПравила заполнения бланков единого государственного экзамена в 2017 году Введение
ЭМ), которые состоят из контрольных измерительных материалов (далее – ким) и бланков егэ: бланков регистрации, бланков ответов №1,...

Вы сейчас будете выполнять тест по аудированию. Во время его выполнения перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы могли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. Ж icon1. Правила заполнения бланков ответов участников огэ
Огэ используются унифицированные эм, которые состоят из ким и бланков огэ: бланков ответов №1, предназначенных для внесения кратких...

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:


Все бланки и формы на filling-form.ru




При копировании материала укажите ссылку © 2019
контакты
filling-form.ru

Поиск