Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году


Скачать 299.9 Kb.
НазваниеПояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году
страница1/2
ТипИнструкция
filling-form.ru > Бланки > Инструкция
  1   2







Единый государственный экзамен по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ



Демонстрационный вариант КИМ 2009 г.

Пояснения

При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов КИМ в 2009 году. Полный перечень вопросов, которые могут контролироваться на едином государственном экзамене 2009 года, приведен в кодификаторе, помещённом на сайте www.fipi.ru.

Назначение демонстрационного варианта заключается в том, чтобы дать возможность любому участнику ЕГЭ и широкой общественности составить представление о структуре будущих КИМ, числе, форме, уровне сложности заданий: базовом, повышенном и высоком. Приведенные критерии оценки выполнения заданий с развернутым ответом (тип «С»), включенные в этот вариант, позволят составить представление о требованиях к полноте и правильности записи развернутого ответа.

Эти сведения позволят выпускникам выработать стратегию подготовки и сдачи ЕГЭ в соответствии с целями, которые они ставят перед собой.

Инструкция по выполнению работы

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырёх разделов, включающих 46 заданий.

Раздел 1 (Аудирование) включает 15 заданий, из которых первое - на установление соответствия и 14 заданий с выбором одного правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение Раздела 1 -30 минут.

Раздел 2 (Чтение) включает 9 заданий, из которых 2 задания на установление соответствия и 7 заданий с выбором одного правильного ответа из четырёх предложенных. Рекомендуемое время на выполнение Раздела 2 -30 минут.

Раздел 3 (Грамматика и лексика) включает 20 заданий, из которых 13 заданий с кратким ответом и 7 заданий с выбором одного правильного ответа из четырёх предложенных. При выполнении заданий с кратким ответом вы должны самостоятельно записать ответ в соответствующем месте работы. Рекомендуемое время на выполнение Раздела 3-40 минут.

По окончании выполнения заданий каждого из этих разделов не забывайте переносить свои ответы в Бланк ответов № 1.

Раздел 4 (Письмо) состоит из двух заданий и представляет собой небольшую письменную работу (написание личного письма и письменного высказывания с элементами рассуждения). Рекомендуемое время на выполнение этого раздела работы - 60 минут. Черновые пометки делаются прямо на листе с заданиями (они не оцениваются), и только полный вариант ответа заносится в Бланк ответов № 2.

Общее время проведения экзамена - 160 минут.

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.
Раздел 1. Аудирование

Во время выполнения теста по аудированию перед каждым заданием дана пауза с тем, чтобы вы смогли просмотреть вопросы к заданию, а также паузы после первичного и повторного предъявления аудиотекста для внесения ответов. По окончании выполнения всего раздела «Аудирование» перенесите свои ответы в бланк ответов.

B 1 Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 — 5 и утверждениями, данными в списке A- F. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. She reads more now than she used to.

B. She doesn't buy books very often.

C. She reads on the way to work every day.

D. She's teaching her children to read at the moment.

E. She prefers reading books for children.

F. She wants to write a book one day.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение

















Вы услышите разговор учительницы с учеником о предстоящей поездке. Определите, какие из приведённых утверждений А1-А6 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False)и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.
A 1 The pupils should arrive at the airport one hour before take-off.

1) True 2) False 3) Not stated

А 2 The flight will last about four hours.

1) True 2) False 3) Not stated

A 3 The pupils will each have their own hotel room in London.

1) True 2) False 3) Not stated

А 4 The first attraction they are planning to visit is the Tower of London.

1) True 2) False 3) Not stated

А 5 The teacher has taken pupils to London before.

1) True 2) False 3) Not stated

А 6 Jonathan decides to go on the trip to Kew Gardens.

1) True 2) False 3) Not stated

Вы услышите высказывания людей в семи различных ситуациях. Ответьте на вопросы по содержанию высказываний, выбрав один из предложенных вариантов ответа. В заданиях А7-А13 обведите цифру 1, 2 или 3, обозначающую ответ, который вам кажется наиболее верным. Вы услышите каждое высказывание дважды.

А 7 You will hear a man talking about mobile phones. How does he feel about them?

  1. He thinks they are unnecessary.

  2. He thinks they are annoying.

  3. He thinks they cause accidents.

A 8 You will hear a man talking about a magazine. Why does he like it?

  1. It often has interesting interviews.

  2. It explains how to do things.

  3. It comes with a free CD.

A 9 You will hear a woman talking about a wedding. What went wrong?

  1. Some of the guests got lost.

  2. Some guests didn't receive invitations.

  3. Some people arrived who hadn't been invited.

A 10 You will hear a girl talking about learning to drive. How does she feel about it?

  1. She is nervous about taking the driving test.

  2. She has problems remembering where to go.

  3. She finds some things very confusing.

A 11 You will hear an advertisement for a new game. How do you win?

  1. by answering questions correctly

  2. by making other people laugh

  3. by collecting the most cards

A 12 You will hear a woman talking about her brother. What does she say about him?

1) He never comes to visit her.

2) He never listens to her.

3) He never invites her to stay.

A 13 You will hear a woman talking about her local park. How does she feel about it?

  1. She thinks it is attractive.

  2. She thinks it is untidy.

  3. She thinks it is dangerous.



По окончании выполнения заданий В1 и А7- А13 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1!

ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания B1, А7-А13 располагаются в разных частях бланка. В1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 2. Чтение
B2 Установите соответствие между темами A – G текстам 1-6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.

A. CAR RACE C. FAVOURITE TOY E. HELPFUL MACHINE G. UNUSUAL CAR

B. REAL PLEASURE D. SERIOUS PROBLEMS F. DIFFERENT TOYS


1. Things boys play with are not like objects girls play with. Boys often have more freedom to run about and they get guns, train sets, toy trucks and toy cars. Electronic games are very popular among young boys. Toys for girls are much quieter and more passive. Young girls often get things like dolls, dresses, and pictures to colour.

2. “Teddies” are an important part of British culture. Most people in Britain have a teddy bear when they are young, and most people are very fond of their special bear, even when they are 30 or 40 years old! Many famous people like film stars or pop stars or politicians collect “teddies”. These people have donated their old friends to the teddy bear museum which is in Stratford-on-Avon in England. Many tourists go to this place, because it is the birthplace of Shakespeare, but they often love the teddy bear museum more.

3. Computer games are a multimillion dollar industry, but people who really enjoy games are not satisfied with playing against the computer. They want to play against real people and most computer games allow you to do that just by joining up with other players on the Internet. Regular players say that this is where their true enjoyment of games can be found. With some games up to 60 people can take part. It's a good way to meet people and it gives you something to talk about.

4. The big American company General Motors has developed a vehicle that uses the power of the sun instead of petrol. The vehicle is called Sunraycer which means "ray of the sun+raуcer. Sunraycer has just taken part in a race against 25 solar-powered vehicles. Sunraycer covered the great distance in 45 hours at a speed of 41 miles an hour at temperatures as high as 48°C. It is certainly the car of the future.

5. Computers are a great technological invention of the 20th century. Their advantages are numerous yet much can be said against them. The main disadvantage of computers is that looking at a screen for long periods of time is bad for the eyes, and sitting on a chair for hours is not healthy. Also, people who use computers have a tendency to become anti-social and stay at home. The strongest argument against the use of computers is that the more jobs which are done by computers, the less are done by people.

6. Thirty years ago few people realized that computers were about to become part of our everyday lives. This short period of time has seen great changes in business, education and public administration. Jobs which took weeks to do in past, are now carried out in minutes. Schoolchildren have become as familiar with hardware and software as their parents were with pencils and exercise books and they don’t worry about mistakes having a computer.



1

2

3

4

5

6




















B3 Прочитайте текст и заполните пропуски 1—6 частями предложений, обозначенными буквами A-G. Одна из частей в списке A-G-лишняя. Занесите букву, обозначающую часть предложения, в таблицу
The monster fish announced itself with four huge blows of its tail, thrashing against the

net that had trapped it in the Mekong River.

It was a rare giant catfish, 1 .
At 2.7 meters in length and weighing 293 kilogram, it may be the biggest fresh­water fish ever recorded.
But in one of the world's more surprising mysteries, nobody really knows which is the biggest species of fish lurking under the waters of the Mekong or the Ama­zon or the Yangtze or the Congo or the Colorado or Lake Baikal.
When the giant catfish was caught in May, a biologist named Zeb S. Hogan

rushed here to take a look. It was his first trophy 2 .

Sponsored by the National Geographic Society and the World Wildlife Fund,
3 .

He has started with the Mekong, which he said has seven species of giant fish,
more than any other river, along with at least 750 other species. All of them are
threatened -

4 - by overfishing, pollution and development, including

major dam projects.

The Mekong giant catfish may be 5 . The few that remain

can be spotted now only in central Cambodia and here, just below the Golden
Triangle, where northern Thailand, Laos and Myanmar meet.
No one has made a credible claim to top this year's trophy, Mr. Hogan said. "I
keep expecting people to send me photos or records of larger fish,
6. ," Mr. Hogan said. "But that's kind of the point of the project. Let's gather all the information that's out there and decide which is the largest freshwater fish."

A. like river fish around the world

B. in a project to identify the world's largest freshwater fish in the hope of slowing their extinction

C. but nobody has

D. and it took five boatmen an hour to pull it in and 10 men to lift it when they
reached the shore in this remote village in northern Thailand

E. but we couldn't weigh it

F. Mr. Hogan has embarked on an 18-month expedition that will take him to five
continents


G. the first to disappear from the river, he said

1

2

3

4

5

6



















Прочитайте рассказ и выполните задания А14-А20, В каждом задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному вами варианту ответа.
Ask a hundred comedians what the secret of good comedy is, and you're guaranteed that at least ninety-nine of them will come up with the same response: timing. Although this is undoubtedly true, it is not the complete answer, as what exactly good comedy is should, surely, involve the concept of making people laugh. Successful politicians also have to have good timing, but most of them would soon face an empty audience if they ever chose to perform at a comedy club.

So what is the secret of good comedy? There clearly isn't one straight answer, but there's no doubt that much of modern British humour relies on comedy through language, comedians like Charlie Chaplin and Benny Hill and present-day characters like Mr Bean being part of a different tradition of 'slapstick' comedy that relies on the physical rather than the verbal.

The joke is the most obvious example of “language comedy”. With language comedy, how you phrase what you're saying - particularly the 'punchline', the final line of a joke that draws the laugh - is more important than what you're saying. Take this traditional double-act joke:

First man: I say, I say, I say. My wife's gone to the Caribbean.

Second man: Jamaica?

First man: No, she went of her own accord.

Ignoring the fact that it's not particularly funny to modern ears (if it ever was funny), at first sight it appears that the humour rests in the fact that 'Jamaica' is confused for ”D'you make her?”, i.e. 'Did you make her go to the Caribbean?'. Try putting a different final line on the joke, though. 'No, she chose to go.' contains exactly the same meaning but, well, it's just not as funny, is it? It's all in the phrasing.

This may be one of the reasons why British humour doesn't translate into other languages very well. When one translates, one keeps the meaning but the phrasing changes, losing the basis of the humour.

The second secret of comedy to my mind is characterisation. By this, I mean the creation of a character, or characters, by the comedian through which the jokes or stories are told. Comedy is acting and, like any play, a great script in the wrong hands can be a disaster and a terrible script in an expert's hands can be made into something quite special.

I remember as a child watching the comedian Peter Sellers being interviewed on the Parkinson show. Michael Parkinson, the studio audience, and my parents watching with me at home were crying with laughter at everything that Sellers did or said. I sat there thinking: 'He's just waving a handkerchief around. Nobody laughs when I do that. Why are they laughing at him?' I now know what I didn't know then - that he was a comic genius, and I'm not. And by that, I mean that he had the ability to create characters that people found genuinely funny, whatever they did. He could have sat there in silence and people would still have been laughing. And -let's be clear - even though Sellers was appearing on a chat show supposedly as himself, he was in character. As anyone who's read the biography of Peter Sellers by Roger Lewis knows, Sellers off-stage was an incredibly violent and difficult man.

So is it possible to learn to be a comedian, or is it just a natural talent? There may well be people who will never, ever succeed at being professional comedians however hard they try.

Very few of us will ever be an Einstein, Mozart or Shakespeare in our respective fields. However, all comedians will tell you that the more experience you get, the more experienced, and therefore the better, you become. And they're not joking.


A14 In the first paragraph, the writer suggests that politicians

  1. often attempt humour in their speeches.

  2. are only successful if they are funny.

  3. are used to facing empty audiences.

  4. are no good at making people laugh.

A15 According to the text, 'slapstick' comedy

  1. does not make use of language to be funny.

  2. is different to the comedy of Benny Hill.

  3. is only found in modern British humour.

  4. does not exist in Britain anymore.

A16 The writer tells the joke about Jamaica to

  1. demonstrate how many old jokes are not funny today.

  2. explain why many jokes need two people to tell them.

  3. show how the actual words used in a joke are important.

  4. point out that some jokes contain confusing phrases.

A17 Whether a comedy act is 'a disaster' or 'something quite special' depends on

  1. the quality of the script being performed.

  2. the ability of the performer to perform.

  3. how much the act is like a play.

  4. which character tells which joke.

A18 Watching the Parkinson show, the writer did not understand why

  1. Peter Sellers was doing the things he was doing.

  2. nobody was laughing at him at that moment.

  3. Peter Sellers was a comic genius and he wasn't.

  4. everyone laughed at Sellers doing ordinary things.

A19 The writer mentions a book by Roger Lewis to

  1. enable people to find out more information about Peter Sellers.

  2. prove that he hadn't made up the story about Peter Sellers.

  3. make it clear that Peter Sellers often played unpleasant characters.

  4. emphasize that Peter Sellers was acting during the chat show.

A20 In the final paragraph, the writer makes the point that

  1. none of us can learn to be good comedians.

  2. all comedians' skills improve through practice.

  3. it's not worth trying to become a professional comedian.

  4. Einstein, Mozart and Shakespeare weren't comedians.


По окончании выполнения заданий В2, ВЗ и А14-А20

НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В2, ВЗ и А14-А20 располагаются в разных частях бланка. В2, ВЗ расположены в нижней части бланка. При переносе ответов в заданиях В2, ВЗ буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Раздел 3. Грамматика и лексика
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглав­ными буквами после номеров B4 – В10 так, чтобы они грамматически соответство­вали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый

пропуск соответствует отдельному заданию из группы В1 –В10.
A Night Visit
"Please, sir, can you come with me and see for yourself?" said the servant.

At once Mr Utterson put on his coat. He quickly

B4 made his way to his___________________house. FRIEND
B5 Untidy, grey clouds past a white moon. SAIL
B6 When he________________________ the square, there was a strong

wind. REACH

B7 He entered a large hall.

A good fire________________there. BURN

B8 The room was full of people - every servant in the house was

there. They looked like a crowd of_______________children FRIGHTEN


"What's all this?" said Mr Utterson. "What are you all doing

here? Your master would not be pleased."

B9 No one_______________________________. SPEAK

B10 a little servant girl began___________________"Quiet! Now CRY

we'll finish this business at once," said one of the servants.

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами после номеров B11 – B16 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы B11 – B16.


The National Maritime Museum is set in the beautiful surroundings of

Greenwich park.

B11 Within the complex of the museum there is a wide __________________ of VARY

objects, displays and paintings.
B12The collections relate to the shipping, astronomy and __________________ NAVIGATE.

B13The museum tells the story of figures of great __________________ to IMPORTANT

Britain’s history, such as Lord Nelson and captain James Cook.
Galleries and exhibitions are often updated to bring back into view

B14__________________ DIFFER
B15 parts of the huge hidden collections of the museum which is ___________ FAME
all over the country.
B16 This visit will be an __________________ experience. FORGET


Прочитайте текст и заполните пропуски, обозначенные номерами А21-А31.

Эти номера соответствуют заданиям А21-А31, в которых представлены возможные варианты ответов. Обведите номер ответа, который вам кажется наиболее верным.
It was in 1947, and Jean and Tom were going to get married. But after the Second World War it was very difficult ___ А21 new clothes in Britain. “Do not worry”, Jean’s

dad ____ А22 to Tom. “You can ___ А23 my suit”. “What shall I wear?” thought Jean. She ___ А24 an advertisement in her favourite magazine, “Picturegoer”: “British Film Studios three-day wedding hire services”. They hired out dresses from films. She ___ А25 £3 before the war, and it was enough. Jean ___ А26 in the form giving them the size. The dress ___ А27 in time. It was beautiful, and Jean ___ А28 perfect in it. Their wedding day was wonderful. Now they have been married for 53 years. They always ___ А29 the old films now, because who ___ А30 – they might see someone ___ А31 Jean’s dress.


А21 1) buying

2) buy

3) to buy

4) bought













А22 1) said

2) was saying

3) says

4) has said













А23 1) take

2) to take

3) be taking

4) have taken













А24 1) had remembered

2) remembers

3) has remembered

4) remembered













А25 1) saved

2) has saved

3) had saved

4) have saved













А26 1) filled

2) has filled

3) had filled

4) was filling













А27 1) has arrived

2) had arrived

3) arrives

4) arrived













А28 1) had looked

2) looked

3) was looking

4) has looked













А29 1) have watched

2) watch

3) were watching

4) had watched













А30 1) knew

2) is known

3) know

4) knows













А31 1) wearing

2) wear

3) wears

4) wore


По окончании выполнения заданий В4  В16, А21  А31 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В4 – В16, А21 – А31 располагаются в разных частях бланка. При переносе ответов в заданиях В4 – В16 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

  1   2

Похожие:

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому...
При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconИнструкция по выполнению заданий Устная часть по русскому языку состоит из трех заданий
При ознакомлении с демонстрационным вариантом устной части контрольных измерительных материалов по русскому языку следует иметь в...

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconИнструкция по выполнению работы На выполнение экзаменационной работы...
При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2011 года следует иметь в виду, что задания, включённые в демонстрационный

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconДемонстрационный вариант по английскому языку для учащихся 7 класса
Задание №1 требует прочтения текста с последующим переводом. Далее следует ответить на вопросы. Ответы оцениваются в два балла. В...

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconДемонстрационный вариант контрольных измерительных материалов единого...
Полный перечень элементов содержания, которые могут контролироваться на едином государственном экзамене 2018 г., приведён в кодификаторе...

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconКодекс российской федерации
ФЗ, от 09. 11. 2009 n 247-фз, от 09. 11. 2009 n 249-фз, от 25. 11. 2009 n 274-фз, от 28. 11. 2009 n 305-фз, от 21. 12. 2009 n 330-фз,...

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconРуководитель Федеральной Председатель Научно- службы по надзору в сфере
Демонстрационный вариант ким 2008 г подготовлен Федеральным государственным научным учреждением

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconРуководитель Федеральной Председатель Научно- службы по надзору в сфере
Демонстрационный вариант ким 2008 г подготовлен Федеральным государственным научным учреждением

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconЗадача учебника
Эксперимент с Единым государственным экзаменом перешел в новую фазу – фазу «поэтапного внедрения» по всей стране. Планируется, что...

Пояснения При ознакомлении с Демонстрационным вариантом 2009 года следует иметь в виду, что задания, включенные в демонстрационный вариант, не отражают всех вопросов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов ким в 2009 году iconДемонстрационный вариант контрольных измерительных материалов по...
Прочитай текст и выбери вместо A1-A7 правильный вариант ответа и занеси его в бланк

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:


Все бланки и формы на filling-form.ru




При копировании материала укажите ссылку © 2019
контакты
filling-form.ru

Поиск