Скачать 54.06 Kb.
|
График контроля: контроль текущей работы студентов осуществляется в течение всего года на каждом занятии. Зачетные занятия проводятся в виде деловых или ролевых игр, англоязычных конференций, «case study», видеоклассов. Студенты отчитываются по внеаудиторному чтению (по 25-30 тыс. печ. зн.). В конце 4 семестра проводится контроль сформированности лексико-грамматических навыков в виде итогового теста. Вариант контрольного тестирования: Final Test I. Choose the right answer. Only one answer is correct. 1. I … to the new director yesterday. a). am introduced b). was introducing c). have been introduced d)was introduced 2. I’m afraid you can’t avoid … this money. a). to pay b). pay c). to have paid d). paying 3). An attractive starting salary … and … , as quickly as you progress. a). will pay b). will be paid c). have been paid d). will be paying a). increase b). be increasing c). be increased d). will be increased 4. Credit cards … more and more popular now days. a). become b). be becoming c). become d). will become 5. She … up applying for jobs some years ago. a). give b). gave c). had given d). have given 6. I was offered … chance to join … company where there was … opportunity for me to gain more experience. a). a b). the c). – d). an 7. Last month I … to the position of managing director. a). promote b). will promote c). be promoted d) would promote 8. Bank notes … by the banks of the Federal Reserve System a). issue b). have been issued c) be issued d) issued 9. We knew the lecture … in fifteen minutes. a). will be over b). would be over c). is over d). was over 10. She informed me they … us a couple of days ago. a). will call b). would call c). have called d). had called II. Read the fowling passage about headhunting and put the verbs brackets in the correct form. Once a list of suitable candidates (1) ….. (draw up), the lead consultant (2) ….. (set up appointments to meet them all. At these preliminary meeting, the consultant usually (3) ….. (start) by presenting the job on offer in some detail, and then (4) ….. (ask) about the candidate’s background so he can assess haw far it (5) ….. (match) the needs of the client and, also, how interested the candidate is. At this stage, no commitment (6) ….. (seek) by the headhunter – he (7) ….. (simply try) to size the candidate up, just as the candidate (8)….. (seek) to learn more about what (9) ….. (offer) by the company . After these initial discussions, the headhunter (10) ….. (report back) to his client and the relative merits of different candidates (11) ….. (discuss) in depth. At this point, a short-list (12) ….. (draw up) and the real negotiating begins! 3. Put the verbs in bracket into the needed verbals. 1). The type of services (to offer) by a bank depends on the type of bank. 2). The reason we’re here is (to work out) in details our new curriculum. 3). Each month the bank sends you a statement (to show) your balance. 4). The question (to discuss) now is of great importance. 5). For the best results (to get) we should use this new method. 6). Interests is a percentage (to fix) by your bank and added to your amount of money at a certain period of your (to keep) money. 7). The amount of output firms want (to offer) depends on costs and revenues. 8). The revenue (to obtain) from selling output depends on the demand. 9). For the company’s profit (to increase) the new project should be realized. 10). We began (to produce) this new equipment last year. 11). (to read) this book the student found out a lot of interesting tings about economy. 12). The raise of living standard of people is the prime task (to fulfill). Итоговый контроль проводится в виде экзамена, на котором выполняются следующие задания: 1.Прочитать и перевести со словарем текст по специальности. (Составить структурированный пересказ текста). 2.Просмотреть специальную статью на английском языке. Передать на английском языке основную мысль статьи. 3.Беседа на английском языке с преподавателем на одну из предложенных ме: Конференция «Main Currencies of the World». Конференция «Банковские системы различных стран». На экзамен выносятся следующие вопросы:
Main Currencies of the World. Banking Structure of… (any country). Курс «Деловой иностранный язык» предусматривает работу по формированию следующих умений и навыков: БЛОК 1. Освоение стилистики и особенностей деловой письменной коммуникации. Деловое письмо. Структура, особенности, стилистические характеристики. Письмо-представление, письмо-рекламация, письмо рекомендация, письмо-приглашение, согласие, отказ. Контракты. Резюме. CV. БЛОК 2. Структура и деятельность компании. Для контроля сформированности навыков проводятся следующие виды работы: Структура компании. Характеристика ее деятельности. Должностные обязанности. Ролевые игры «Интервью», «Я-менеджер»; конференция «Реклама фирм и компаний», составление рекламного слогана виртуальной компании. БЛОК 3. Система высшего образования в России, странах Европы и Америки. Изучаются материалы следующих тем для составления монологического высказывания и осуществления ситуативной диалогической коммуникации: Educational Systems of European countries and the USA. Система высшего профессионального образования в России «Кто есть кто» в высшей школе России. Совершенствуются умения чтения (изучающего и просмотрового) специальной аутентичной литературы и структурированной передачи содержания текстов на английском языке. Контроль освоения материалов внеаудиторного чтения осуществляется преподавателем регулярно. Контрольные цифры прочитанной аутентичной литературы – 55-60 тыс. знаков. Продолжается работа по компрессионному сжатию изученных материалов. В конце семестра проводится зачет, который (в зависимости от уровня группы) может быть накопительным. . Варианты контрольных заданий. Блок 1. Изучите представленный документ и расположите представленные данные в правильном порядке. Расскажите все, что Вы узнали о кандидате. Date of Birth: 25.08.1982 Marital Status: married Education Ufa State Oil Technical University Oktyabrskiy Branch (OF UGNTU) 08.1999 – 06.2004 Specialty: Engineer-mechanic Personal data Tigran Gavrilov Gercena str. 28-29, Town of Oktyabrskiy, Respublika Bashkortostan, Russian Federation +7 906 38198754632 tigran_gavrilov@gmail.com Objective To obtain a position service engineer that will allow me to use my knowledge and take advantage of my desire to work in Sulzer Ltd. Work experience 03.2010 - 10.2011 – OAO "Rosneft" Position - Engineer-constructor Activities and responsibilities: Schematic drawing metal parts for different equipment, technology of metal processing for the manufacture of metal parts. Employment history 10.2011 – till now OAO "Rosneft" Position: Head of Service of Manufacturing Custom Equipment. Activities and responsibilities: Manage the production of service of manufacturing custom equipment. Control and technical maintenance of production metal parts 06.2004 - 03.2010 Gazprom: Position: Engineer-constructor Activities and responsibilities: constructor documentation of Installation Electric Submersible Pumps - Electric Submersible Pumps (18-400 cubic meters per day), electric asynchronous motors, protector. Interests Football, Volleyball, Basketball, Reading, Internet. Skills MS Word, Excel Typing, Compas 3d. Russian: native English: Fluent reading, writing and speaking ability References Available upon request Блок 2. TEST VARIANT I
I am sure our company success depends on its organization. The latter is not very complicated, but very effective and clear. To tell the truth it is not original, but rather typical. At the top of "Crown" there is the Board of Directors who administrate the company, define general directions of our further development. As to the directors, I could divide them into two groups - executive directors and non-executive directors. The members of the first group are full time employees. Most of them are our top managers.The second group consists of powerful people who can help us to obtain wishful results. 2.TRANSLATE FROM RUSSIAN INTO ENGLISH
Блок 3 1.Read English proverbs. Find their Russian equivalents in the list given below. Mind – not all the Russian variants have English equivalents. Comment on the proverbs.
2.Answer the questions. Speak about your education.
|
![]() | Ддт, директором и заместителем директора дооц «Волжский берег». Занятия проводятся в форме: теоретических и практических семинаров,... | ![]() | Реализация рабочей программы осуществляется на основе активизации учебной деятельности через использование методик проблемного обучения,... |
![]() | Этот перевод посвящается нашему первому дм’у – Ed dy, который в январе далёкого 2007 года познакомил нас с этим чудесным миром ролевых... | ![]() | Непосещение – отсутствие на учебном занятии (в течение учебного дня, учебной недели) на протяжении всего отведённого на его проведение... |
![]() | «Русский язык и культура речи». Предполагалось, что работа пишется дома или в компьютерном классе в течение 10-14 дней. На подготовительном... | ![]() | Сборник практических заданий, тестов, деловых игр по курсу «Маркетинг» / Сост. Е. Б. Старикова, И. С. Чиповская. Владивосток: Изд-во... |
![]() | Построение онтологии предметной области для подсистемы проектирования деловых игр | ![]() | Заседания краевой психолого-педагогической комиссии проводятся в течение всего года |
![]() | Занятия состоят из объяснений преподавателей, выполнения интеллектуальных упражнений по данной теме и ролевых игр (просматривание... | ![]() | «Использование ролевых игр на уроках иностранного языка как средство формирования учебно-познавательной деятельности» |
Поиск Главная страница   Заполнение бланков   Бланки   Договоры   Документы    |